Her har jeg samlet lenker til det beste stoffet jeg har om todo-lister, kalendere, notatbøker og diverse systemer. Det er det masse å tenke på men mye og hente.

GTD (Getting Things Done)

Introduksjon

Viderekomne

PKM (Personal knowledge management)

Ågjørelisteapper

Når det kommer til ågjøre apper er det mange å velge i mmelom. Personlig bruker jeg Things 3, et utrolig lekkert program som funker veldig bra på Apple enheter. En ulempe er at det er dyrt.

De største i denne kategorien er:

Hva er best?
Det er opptil deg og dine behov. Søk på google, men ikke les for mye, da blir det bare vanskeligere å bestemme seg.

Se eksempelvis: Things 3 vs. 2Do vs. Omnifocus

Bullet Journal

Personlig er jeg stor tilhenger av papir og notatbøker, pesielt notatbøker bruker jeg mye av. Når det kommer til å ha kalenderen på papir fant jeg fort ut at kalenderbøker ikke passet:

  • Noen dager skjer det ingenting ergo, tomme sider
  • Andre dager skjer det så mye at det ikke er nok plass...
  • Hvor skal jeg gjøre av ting jeg ikke vet datoen helt eksakt på enda?

Jeg begynte selvfølgelig å lete etter løsninger, og Bullet Journal er en av dem. Her er det mye å hente for de som har en bok de bruker til daglig som skal romme mye; kalender, notater, oppgaver, tanker, prosjekter osv.